페이지는 어떤 기능인가? |
페이지라고 해서 쉽게 이해를 잘 못하는 분들이 계시더군요. 간단히 생각하면 "펜 페이지" 정도로 이해하시면 됩니다.
페이스북은 좋은 마케팅 툴인가? |
이 부분과 관련하여서는 마이다스가 공연히 입방아 찧어봐야 별 공신력도 없으니 ㅎㅎㅎ
페이스북 페이지는 좋은 마케팅 툴이다. |
Companies that use the popular social-media site Facebook and its fan page module to market themselves to customers can increase sales, word-of-mouth marketing and customer loyalty significantly among a subset of their customers, according to new research from Rice University's Jones Graduate School of Business. The study is featured in the March issue of the Harvard Business Review.
Rice 대학의 존스 경영대학원에서 나온 새 논문에 따르면 유명한 소셜 미디어 사이트인 페이스북과 그 팬 페이지 모듈을 이용하여 고객들에게 자사를 마케팅하기 위해 사용하는 기업들은 판매, 바이럴 마케팅과 고객 충성도를 그들의 고객의 부분집합사이에서 막대하게 증가시킬 수 있다고 밝혔다. 이 연구는 지난 3월 하버드대학 비즈니스 리뷰 파트에 게제되었다.
Research for the article, "How Effective is Facebook Marketing?," was conducted by Utpal Dholakia, associate professor of management at Rice University's Jones Graduate School of Business, and Emily Durham, a Jones School alumna and founder of Restaurant Connections, a Houston‐based restaurant consultancy.
"페이스북 마케팅은 얼마나 효과적인가?"라는 이 논문은 Rice 대학 존스 경영대학원 경영학 전공 조교수인 Utpal Dholakia과 이 대학원 졸업생이자 휴스턴 지역의 레스토랑 컨설팅 업체인 restaurant connections의 창업자인 Emily Durham에 의해 작성되었다.
Dholakia and Durham surveyed customers of Dessert Gallery (DG), a popular Houston-based café chain. Prior to the study, DG did not have a Facebook presence.
Dholakia와 Durham은 휴스턴의 유명한 카페 체인점인 Dessert Gallery (DG)의 고객들을 조사했다. 연구 이전, DG는 페이스북과 관련된 활동을 진행하지 않았다.
The study, based on surveys of more than 1,700 respondents over a three-month period, found that compared with typical Dessert Gallery customers, the company's Facebook fans
1700명 이상의 응답자들과 3개월 이상의 기간동안 진행된 연구는 일상적인 DG의 고객들과 비교하여 DG의 페이스북 팬들은
- DG 지점을 매달 36퍼센트 더 자주 방문하였고 - 외식 비용의 45% 비용을 더 많이 DG에서 사용하며 - DG지점에서 33퍼센트의 비용을 더 사용하며 - DG 브랜드에 14퍼센트 더 많은 감정적인 동질감을 느끼며 - DG에 41퍼센트 더 큰 심리적 충성도를 보였다.
According to Dholakia, the results indicate that Facebook fan pages offer an effective and low-cost way of social-media marketing.
Dholakia에 따르면 이러한 결과는 페이스북의 펜 페이지가 소셜 미디어 마케팅의 효과적이고 비용이 적게 드는 방법임을 드러낸다고 한다.
"We must be cautious in interpreting the study's results," Dholakia said. "The fact that only about 5 percent of the firm's 13,000 customers became Facebook fans within three months indicates that Facebook fan pages may work best as niche marketing programs targeted to customers who regularly use Facebook. Social-media marketing must be employed judiciously with other types of marketing programs." Dholakia said Facebook marketing programs may be especially effective for iconic brands, which appear to attract a higher percentage of their customer base as Facebook fans.
"우리는 이 연구 결과를 신중히 해석해야 했다." Dholakia는 말했다. "회사의 13,000여 고객중 겨우 5% 정도만이 3개월 사이에 페이스북 펜이 되었지만, 페이스북을 일반적으로 사용하는 고객들을 대상으로 타케팅된 페이스북 펜 페이지가 niche 마케팅 프로그램으로써는 매우 잘 작동된다는 것을 알 수 있습니다. 소셜 미디어 마케팅은 다른 마케팅 프로그램보다는 현명한 사람을 고용해야 한다." Dholakia는 페이스북 마케팅 프로그램이 인기에 좌우되는 브랜드에 효과적이며 이것은 페이스북 펜들의 높은 지지도로 나타난다고 했다.
translated by 마이다스! |
나가며.. |
페이스북 페이지의 특징과 마케팅 툴로서의 효용성에 대해서...